20 de jul. 2015

CANELONS D'ESTIU

Aquí va una variant dels típics canelons, ja no dels normals farcits de carn, sinó dels d'estiu! Adaptats al meu gust, em van encantar! Ben segur que els repeteixo un altre dia, perquè són ben fàcils i resulten ideals per portar de tàper.




INGREDIENTS:

    - 2 llaunes de tonyina
    - 2 ous durs 
    - Un parell de cullerades de salsa de tomata (jo utilitzo la salsa Ferrer, que per aquests plats ràpids va molt bé tenir-ho preparat!) 
    - Pebrots del piquillo (o pebrot escalivat), quantitat al gust.
   - 1 paquet de pa de motlle de l'allargat (la textura m'agrada més que el pa de motlle convencional)
    - Maionesa
    - Tires de pebrot i olives per decorar

El procediment és ben senzill. Preparem la tonyina esmicolada, l'ou dur trossejat i els pebrots del piquillo tallats a trossos petits i ho reservem tot.

En una paella, amb un raig d'oli ben calent, hi posem la salsa de tomata que s'escalfi una mica, després hi anem afegint la tonyina esmicolada, l'ou dur trossejat i els trossos de pebrot. Barregem bé i ho corregim de sal. 

Ho reservem fins que es refredi una mica. La barreja també la podríem fer en fred, però jo és una mania que tinc de fer-ho així. 

Anem preparant el pa de motlle. De cada làmina (en el cas de fer servir els allargats) en fem dos parts i amb un corró els aplanem un mica, no gaire perquè sinó es trencarien al fer el caneló. 

Llavors només ens quedarà anar col·locant, amb l'ajuda d'una cullera, una mica del farcit en el centre del pa de motlle i ho cargolem a poc a poc perquè no se'ns trenqui ni ens surti el farcit pels costats. 

Un cop tenim tots els canelons preparats, els pintem amb una mica de maionesa i els decorem amb tires de pebrot i rodanxes d'olives. 

I ja ho tindrem llest!! Fàcil oi??

4 comentaris:

  1. Molt bona idea! No he fet mai canelons freds!!! Me'ls apunto!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Són fàcils, ràpids i el millor... molt bons!! ;)
      Ptons,

      Anna

      Elimina
  2. Que cuquis aquesta canelons! Molt bona idea amb pa de motlle!
    Petons
    Anna
    http://amossegadetes.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els pastissos d'estiu amb pa de motlle m'encanten, i vaig pensar que seria una bona opció fer-ne canelons! i va funcionar ;)

      Ptons, Anna

      Elimina